Hoppa till innehåll

Info på Noah-bloggen och Noahs Facebook-event gör nytta

by på 19 april, 2011

Det är bra att veta att info på bloggen och Noahs Facebook-event hjälper även andra mattar och hussar i letandet efter sina försvunna hundar. Här är ett inlägg av Sonja R, saxat från Facebook-event (något förkortat):

Ni ska alla veta att all info på denna sidan, bloggen och överallt annanstans om Noah verkligen gör nytta! Det finns så mycket viktigt här, så många nyttiga länkar, så mycket information att hämta för alla som har en hund på vift! Det tackar jag absolut för även om mina åsikter ibland går isär.

Varför skriver jag då detta? Det här ‘kunde’ ju aldrig hända mig? Jo för detta är min situation också nu! Jag har en valp (unghund nu) som skulle omplaceras där nere i Stockholmstrakten. Jättelång historia men iaf summa summarum e att jag har en fullständigt chockad och traumatiserad hund springande i skogarna i Ljusterö. Hans nya ägare – en toppen kille – försöker hitta hunden som rymde samma kväll han kom till sitt nya hem.

Jag som finns 80 mil bort har all denna viktiga info i bakhuvudet och gör allt jag kan för att för det första hinna ner och försöka hitta åt hunden innan de första tre dygnen gått! Just att hundar blir svårare att ‘komma åt’ efter mer än tre dygn hade jag inte vetat om ifall inte allt detta runt Noah hänt.

Så än en gång tack för all bra info som den här vägen kommer ut! Psst kanske en ide att samla tips i en sida på bloggen?

Som sagt – det är verkligen bra att vårt arbete även hjälper andra hundägare i sökandet efter sina försvunna hundar. Skulle du råka ut för detta hemska scenario, så finns här en viktig checklista med allmänna råd och som kan fungera som en vägledning. Märk dock att ingen situation är den andra lik när en hund försvinner och man får därför utgå från olika aspekter.Vi önskar lycka till med sökandet efter din hund, så som du önskar oss lycka till med att finna vår Noah!

From → Noah

Kommentera

Lämna en kommentar